Streetwear is niet meer weg te denken uit het modebeeld. Steeds vaker werken high-end fashion – en streetwear merken samen en iedereen valt er massaal voor. In Nederland is er een nieuw merk in aantocht met een opvallend optimistische boodschap: Lovetrigger.
Ogenschijnlijk simpel
De oorsprong van streetwear ligt, hoe kan het ook anders, in de straatcultuur. De jeugdcultuur, zoals hip hop muziek en de surf – en skatewereld, is de belangrijkste inspiratiebron. In tegenstelling tot high fashion gaat het bij streetwear niet om details, handwerk en vakmanschap, maar om nonchalante en “simpele” hoodies, T-shirts en caps met unieke prints.
Twee uitersten ontmoeten elkaar
Streetwear werd in de afgelopen jaren ongekend populair. Zowel bij de consument, als bij de ontwerpers van high-end fashion merken en dat is opvallend. Waren een aantal jaar geleden streetwear en high-end fashion nog uitersten, nu werken ze steeds vaker samen. Denk bijvoorbeeld aan Louis Vuitton en Supreme, die in 2017 een unieke samenwerking aangingen.
Supreme begon ooit als een buurtwinkel voor skaters en kunstenaars, maar heeft inmiddels fans over de hele wereld. De Nederlandse Maarten Lambach van Lovetrigger dacht: dat wil ik ook, maar dan wel duurzaam.
Couture meets streetwear in Nederland
Maarten Lambach is de oprichter van het Nederlandse streetwear merk Lovetrigger. Hij volgde de mode-ontwerp opleiding aan de Koninklijke Academie van de Schone Kunsten in Antwerpen, studeerde aan de Ecole de Couture van Eduard van Rijn en werkte voor verschillende merken. Zijn vakmanschap en oog voor details combineert hij nu met zijn liefde voor prints en bijzondere materialen.
Maarten wil dat Lovetrigger net zo groot wordt als Supreme, maar dan wel duurzaam en met een optimistische boodschap. “Bij Lovetrigger is liefde de verbindende factor tussen de makers en de dragers van de kleding. De items worden gemaakt met eerlijke materialen, onder eerlijke omstandigheden, voor eerlijke lonen en door liefdevolle mensen. Met de kleding wil ik mensen van alle leeftijden inspireren en activeren om een positiever straatbeeld te creëren.”
Een circulaire collectie
Het doel van Lovetrigger is duidelijk. “Ik wil een volwaardige circulaire streetwear collectie neerzetten, bestaande uit hoodies, sweaters, broeken, jacks, jurkjes, rokjes, caps en accessoires zoals tassen en rugzakken. De items zijn gemaakt van pure en/of gerecyclede materialen en aan het eind van hun levensduur kun je ze weer inleveren. Ze zullen dan weer hergebruikt worden in nieuwe items. ”
De eerste kledinstukken, een hoodie, twee T-shirts en een cap zijn vanaf morgen verkrijgbaar. Meer informatie vind je op de Instagram pagina.
1 gedachte over “Lovetrigger: loop jij straks ook weg met dit streetwear merk?”
Pingback: 7 tips: Zo herken je kleding van goede kwaliteit
Reacties zijn gesloten.