In september heeft de organisatie Healthy Seas 20 ton aan oude visnetten uit de Noordzee op transport gezet naar Slovenië. Daar zullen ze door het bedrijf Econyl opnieuw gebruikt worden. De opruimingsactie van Healthy Seas zorgt ervoor dat de afvalnetten die op de bodem van de Noordzee lagen geen gevaar meer zijn voor de populatie vissen en andere zeedieren. Die kunnen verstrikt raken in de netten, als deze door vissers gedumpt worden.
Bekijk hier wat Healthy Seas heeft gedaan.
Econyl gebruikt het draad van de visnetten om stof te maken die vervolgens goed is voor bijvoorbeeld sokken, tapijt, handdoeken en dus onderbroeken.
Het verzamelen van de oude visnetten in de Noordzee (vooral bij Nederland en België) is zo’n succes geworden dat de pilot zich nu uitbreidt naar de Adriatische Zee en langs de Mediterrane kusten.
Visnetten worden onderbroeken en zwempakken
- Geplaatst door Dominique
- 15 november 2013
- hetkanWel
Over de schrijver
Dominique
Dominique is afgestudeerd journalist (School voor Journalistiek Utrecht) en heeft daarna de master Culturele Antropologie gevolgd aan de Universiteit Utrecht. Specialisatie was 'Multiculturalisme in Antropologisch Perspectief'. Tijdens haar studie heeft ze voor langere tijd in Zuid-Afrika gewoond (Grahamstown en Cape Town) en heeft onderzoek gedaan naar de identiteitsvorming van Zuid-Afrikaanse jongeren. Focusonderwerp in dit onderzoek was de invloed van marketing en branding door organisaties en overheid op deze identiteit.Sinds 2010 heeft zij haar eigen bedrijf, Letters & Concepts. Hiermee richt zij zich op tekstschrijven, communicatiestrategie voor MKB en grootbedrijf en geeft zij social media workshops.
Ga naar alle blogs van deze auteur Dominique
Dominique is afgestudeerd journalist (School voor Journalistiek Utrecht) en heeft daarna de master Culturele Antropologie gevolgd aan de Universiteit Utrecht. Specialisatie was 'Multiculturalisme in Antropologisch Perspectief'. Tijdens haar studie heeft ze voor langere tijd in Zuid-Afrika gewoond (Grahamstown en Cape Town) en heeft onderzoek gedaan naar de identiteitsvorming van Zuid-Afrikaanse jongeren. Focusonderwerp in dit onderzoek was de invloed van marketing en branding door organisaties en overheid op deze identiteit.Sinds 2010 heeft zij haar eigen bedrijf, Letters & Concepts. Hiermee richt zij zich op tekstschrijven, communicatiestrategie voor MKB en grootbedrijf en geeft zij social media workshops.
Ga naar alle blogs van deze auteur