Greenpeace introduceert een nieuw modemerk met een knipoog: Fashion Victims. Het merk houdt “modeminnend Nederland een beetje voor de gek”, aldus Greenpeace.
Op de site wordt je namelijk lekker gemaakt met een gratis bloesje, totdat Zarayda Groenhart (van “Wie is de Mol?”), uit haar hoekje stapt en je duidelijk maakt wat de echte prijs van kleding is. En dan blijkt dat wij misschien wel geld betalen voor een kledingstuk, maar dat de echte rekening ergens anders wordt betaald.
Bezoek de site fashionvictims.nl om het zelf te zien
Bron: Greenpeace
Lees ook
Bekende modemerken gaan voor gifvrije kleding
Marieke Eyskoot, stijlicoon voor eerlijke kleding
Nike stopt met vergiftigen Chinezen
Kledingmerk toont de echte prijs voor kleding
- Geplaatst door St. Maarten
- 8 januari 2013
- Leven
Over de schrijver
St. Maarten
Marten van der Meulen (St. Maarten) onderzoekt de andere kant van bekende verhalen, in de hoop dat de wereld anders, beter kan.
Ga naar alle blogs van deze auteur St. Maarten
Marten van der Meulen (St. Maarten) onderzoekt de andere kant van bekende verhalen, in de hoop dat de wereld anders, beter kan.
Ga naar alle blogs van deze auteur