Wat gebeurt er als het beste reclamebureau ter wereld een campagne voor broccoli en andere groenten lanceert? Worden groenten dan net zo populair als Coca Cola en Big Macs?
In opdracht van The New York Times maakte reclamebureau Victors & Spoils een campagne voor broccoli. Victors & Spoils is het reclamebureau van grote merken uit de voedselindustrie zoals Coca-Cola, Quiznos (Subway) en General Mills (Kellogs, Cheerios, Häagen-Dazs en tientallen andere merken).
Journalist Michael Moss, bekend van het boek Salt, Sugar, Fat: How the Food Giants Hooked Us, vertelt in het magazine van de New York Times wat er gebeurt als een bekend bureau reclame voor groente gaat maken.
360, het beste uit de internationale pers.
Bron:
Koop 360 in de kiosk of de app store. Volg 360 ook op Twitter of Facebook.
Meer van 360
De OPEC is niet meer belangrijk
Congoleze chirurg krijgt Civil Courage prijs voor hulp aan verkrachte vrouwen
Nobelprijswinnaar Economie: huis is geen goede investering
Dit gebeurt er als broccoli net zo gepromoot wordt als Coca-Cola
- Geplaatst door St. Maarten
- 4 november 2013
- Leven
Over de schrijver
St. Maarten
Marten van der Meulen (St. Maarten) onderzoekt de andere kant van bekende verhalen, in de hoop dat de wereld anders, beter kan.
Ga naar alle blogs van deze auteur St. Maarten
Marten van der Meulen (St. Maarten) onderzoekt de andere kant van bekende verhalen, in de hoop dat de wereld anders, beter kan.
Ga naar alle blogs van deze auteur